Garantie

Je zoekt iets van een garantie voor de kwaliteit van mijn teksten. Op deze pagina vind je daarom: ✓ Prijzen die ik heb gewonnen voor effectiviteit en creativiteit. ✓ 3 aanbevelingen van opdrachtgevers.

Een juridische garantie op de kwaliteit van een tekst bestaat niet. Wat wel in de buurt komt? Reclameprijzen die ik heb gewonnen voor effectiviteit en creativiteit. Aanbevelingen van tevreden klanten.

Wat ook helpt: ik was een tijdlang copywriter en (mede-)creative director bij een internationaal reclamebureau. Ook nu nog staan creativiteit en effectiviteit bij mij voorop. Want creativiteit is onderscheidend, en tegelijk alleen van betekenis als het ook effect sorteert. En tenslotte heb ik in plaats van rode bloedlichaampjes de letters van het alfabet in mijn lijf zitten, echt waar.

Je kunt dus altijd navraag doen als je dat wilt of kijken naar het lijstje prijzen hieronder. Waaronder trouwens ook een prijs voor goed gebruik van het Nederlands. Je speelt dus behoorlijk op safe als je mij inhuurt.

"Martin, welke prijzen heb je dan gewonnen?" Makkelijk, hier is het lijstje.

Mijn werk is vooral EFFECTIEF. Een bewijs daarvoor wordt gevormd door deze effectiviteitsprijzen. Omwille van de privacy van mijn klanten geef ik hier geen cijfers.

Freddie Award (USA) – Best Program – KLM ‘Flying Dutchman programma’

SIRE’s Duidelijke Taal – Novib – Al het werk

DM Productie – Telfort DM Productie – Reaal

Esprix (Zilver) – Aegon – ‘De wil van Dave Deutsch’

Esprix (Nominatie) – Cazebonne – ‘Amuse De Cazebonne’

Esprix (Nominatie) – TPG Post – ‘Introductie nieuwe naam’

Esprix (Zilver) – Cazebonne – ‘Relatieonderhoud’

Esprix (Zilver) -Freeler – ‘Introductie’

Esprix (Zilver) – Telfort – ‘Pak&Bel’

Esprix (Zilver)- Novib – ‘Mijnen’

Esprix (Zilver) – Telfort – ‘Introductie’

Esprix (Zilver) – Novib – ‘Relatiebehoud’

Esprix (Goud) – Cazebonne – ‘Introductie’

Esprix (Goud) – Reaal – ‘Zonnerekening’

ADCN Lamp (Nominatie) – Cazebonne – ‘Introductie’

ADCN Lamp (Nominatie) – Novib – ‘De Novib Methode werkt’

Effie (Zilver) – Novib – ‘De Novib Methode werkt’

Gouden Brief (Brons) – Novib – ‘De Novib Methode werkt’

Gouden Brief (Brons) – Novib – ‘Hier kun je prima werken’

Gouden Brief (Zilver) – Kruiszorg – ‘Wij hebben er schoon genoeg van’

Gouden Brief (Goud) – Novib – ‘Het goede nieuws’

[Een uitleg van de prijzen vind je onderaan deze pagina.]

"Ik raad iedereen een gesprek met Martin aan" — Collin Oosthof, eigenaar Fitgeheim

"Ik wist niet precies wat ik kon verwachten maar je weet dat je van creatievelingen over het algemeen weinig structuur kan verwachten. Wat was ik verbaasd over de structuur, opbouw, argumentatie en discussie die een slogan met zich meebrengt! Na een bak koffie neemt Martin je helemaal mee in het proces van niets naar iets. Mooi om te zien hoe creativiteit, gebruiksgemak en toepasselijkheid als een rekensom werden gebruikt om tot een keuze te komen."

"Martin charmeert met zijn commitment" —Tom de Bruijne, Sue Amsterdam

"Martin Vesseur. Zowel een kunstenaar als een toegewijde, professionele copywriter. Opwindende ideeën, rake taal. Hij charmeert met zijn commitment."

"Prachtige kwaliteit" —Mirjam van der Vegt, schrijver, spreker, stiltetrainer

"Vibes voor je merk snapt de interactie tussen mensen en dat zie je terug in hun werk voor merken."

Voetnoot bij deze prijzen:

—Over: DE EFFIE

De Effie is het bewijs dat reclame werkt. Het is de prijs die sinds 1984 jaarlijks wordt uitgereikt aan campagnes die meetbare, baanbrekende resultaten hebben geboekt. De Effie is een initiatief van de VEA, Vereniging van Communicatieadviesbureaus, en wordt in samenwerking met de BVA, Bond van Adverteerders, georganiseerd.

—Over: DE ESPRIX

Strategie, creativiteit en effectiviteit. Dat zijn de drie pijlers van de Esprix: de vakprijs voor Direct Marketing en Sales Promotion. Deze prijs dient als kwalitatieve stimulans voor deze twee vakgebieden. De Esprix wordt georganiseerd door de Stichting Esprix, geleid door een onafhankelijk vakbestuur.

—Over: DE GOUDEN BRIEF

De Gouden Brief was een van de voorlopers van de Esprix en in hoofdlijnen gebaseerd op dezelfde criteria.

—Over: DE ADCN LAMP

De Art Directors Club Nederland (ADCN) reikt elk jaar Lampen uit voor het meest creatieve werk.