Wat een opdrachtgever zegt…
Collin Oosthof van Fitgeheim vroeg om een nieuwe slogan. Bovendien was hij zo vriendelijk om zijn ervaringen met Vibes voor je merk op te schrijven. Lees wat hij als opdrachtgever vond van onze werkwijze:
Teksten die verkópen. Dat wil iedereen, dus ik ook. Na wat wikken en wegen overwogen om eens met Martin te gaan zitten voor een goede punchline, slogan, quote… In ieder geval iets passends en omvattend om het verhaal van mijn bedrijf Fitgeheim aan op te hangen.
Ik wist niet precies wat ik kon verwachten maar je weet dat je van creatievelingen over het algemeen weinig structuur kan verwachten. Hoop gelul in de ruimte, weinig inhoud dat soort dingen. Maar…
Wat was ik verbaasd over de structuur, opbouw, argumentatie en discussie die een slogan met zich meebrengt.
Na een bak koffie neemt Martin je helemaal mee in het proces van niets naar iets. Inclusief evaluatiemomenten, keuzemomenten en ook doorpakmomenten. Soms moet je gewoon testen en dan zie je het wel. Mooi om te zien hoe creativiteit, gebruiksgemak en toepasselijkheid als een rekensom werden gebruikt om tot een keuze te komen. Dat had ik totaal niet verwacht. Als kers op de taart ook nog verschillende manieren om de slogan te gebruiken.
Na de eerste brainstorm (en denkwerk van Martin) hebben we een top 3 gemaakt. Op deze top 3 is Martin weer gaan broeden en kwamen er nog varianten. Deze werden aan de hand van een presentatie met toelichting doorgenomen waarna er 1 slogan over bleef; Fitgeheim, je kunt meer dan je denkt.
Wil je nou ook, stap voor stap, helder gemaakt hebben hoe jouw teksten (meer) kunnen verkopen? Dan raad ik je een gesprek met Martin aan. Let op: Vibes voor je merk kan meer dan je denkt!
Bedankt Martin!