Wat een opdrachtgever zegt…
Collin Oosthof van Fitgeheim vroeg om een nieuwe slogan. Bovendien was hij zo vriendelijk om zijn ervaringen met Vibes voor je merk op te schrijven. Lees wat hij als opdrachtgever vond van onze werkwijze:
Lees meer
feb18
Voer de juiste discussies over taal

Aan Martin Vesseurs schrijftafel wordt gewerkt aan taal die klopt maar toch vooral lekker communiceert!
Over taal wordt veel gediscussieerd, maar dat beperkt zich meestal tot principiële uitspraken over taalfouten en taalverloedering. Terwijl je taal natuurlijk wilt inzetten om iets over te brengen, om te communiceren. Toen president John F. Kennedy zei ‘Ich bin ein Berliner’ maakte hij een historisch statement dat tot op de dag van vandaag indruk maakt, terwijl hij notabene werd terechtgewezen door mensen die alleen maar oog hadden voor mogelijke taalfoutjes en daarmee de onzinnigheid van die houding aantoonden.
Lees meer
jun03
Zonder enthousiasme kom je ’s ochtends niet op gang. —David Brown

Om werk en leven met elkaar te vervlechten is Martin Vesseurs kantoor tevens zijn privéschrijfkamer. Geen verschil tussen werktijd en vrije tijd…
Lees meer
mei28
‘Bevredigend werk kan nooit het leven of de liefde vervangen, maar zonder is het leven dor.’ —David Brown

Om werk en leven met elkaar te vervlechten is Martin Vesseurs kantoor tevens zijn privéschrijfkamer. Geen verschil tussen werktijd en vrije tijd…
Lees meer
sep14
Meer concentratie op je werk?
Lees meer
feb28
Het geheim van de power slogan
Er wordt wat afgelachen over slogans (door insiders ook pay-offs genoemd). Voor de slechtste is er zelfs een jaarlijkse prijs. Hier op Linkedin vind je af en toe ook posts van mensen die uit vanuit hun auto geestige slogans op bestelbusjes fotograferen. Eerlijk is eerlijk: daar zitten hele grappige bij, teksten die onbedoeld op de lachspieren werken of juist verbazing wekken omdat er iets heel anders bedoeld wordt dan er staat. Zelf lach ik nooit zo hard mee, omdat ik niet zo’n fan ben van woordgrapjes omdat als je er eenmaal aan begint het een soort dagelijks dieet wordt dat op de zenuwen gaat werken. Bovendien ben ik beroepsmatig eerder geïnteresseerd in de totstandkoming en werking van slogans.
Lees meer
apr01
Vibes voor je merk werkt mee aan United Economy
De wereldeconomie is op een punt gekomen dat we met speculeren meer geld verdienen dan met produceren. Je kunt rustig zeggen dat dit ‘de omgekeerde wereld is’, want hiervoor zijn geld en onze economie oorspronkelijk niet voor bedoeld, en ook niet goed tegen bestand. Er verdwijnt daardoor te veel geld naar de financiële sector en een van de manieren om dat ‘weglekken’ tegen te gaan, is ‘circulair gaan’.
De circulaire economie heeft een circulair betaalmiddel nodig en dat is de United, uitgegeven binnen het duurzame ondernemersnetwerk United Economy. Vibes voor je merk is lid van United Economy en draagt daarnaast haar steentje bij met communicatie.
Lees meer
aug20
Please don’t tell me your passion. SHOW ME!
Het grootste taboe van onze tijd is misschien wel passie. Als een springvloed bij volle maan komt het op en overspoelt het de vruchtbare akker van de werkende mens, die zich natuurlijk het duidelijkst laat waarnemen op Linkedin. In toenemende mate wordt in posts en interviews gemeld dat er sprake is van iemand die met héél veel passie aan product of dienst of voorziening x werkt. Ik ben geneigd die mensen op hun woord te geloven, want zo zit ik in elkaar: ik leef naar de tekst die Robert Palmer lang geleden zong: ‘It takes every kinda people.’
Maar mijn eigen lichtgelovigheid is geen excuus. Want elke keer dat er onderzoek worden gedaan naar de werkende bevolking en diens ‘state of mind’, komt daar keihard in naar boven drijven dat de riante meerderheid het werk doet zonder passie.
Lees meer
mei22
More data, with feeling

Het lemma van Saramago’s boek De man in duplo en tevens van de film Enemy geeft te denken. (Klik om de afbeelding te vergroten.)
Het is een misverstand dat creatieve mensen niet van big data zouden houden. Creativiteit en data zouden elkaar bijten. Wat vinden we daarvan?
Lees meer
apr09
Lekker voor je merk, zo’n incassobureau
‘Een gemeente’ in Nederland laat parkeerboetes incasseren door een bedrijf met een nogal typische naam. Bepaald geen reclame voor deze gemeente. Bekijk de video en trek zelf je conclusies.
Lees meer
sep14
0