Vibes voor je merk
  • Drijfveren
  • Diensten
  • Klanten
  • Results
  • “…”
  • Blog
  • Publishing
  • Contact

sep14

0

Wat een opdrachtgever zegt…

Collin Oosthof van Fitgeheim vroeg om een nieuwe slogan. Bovendien was hij zo vriendelijk om zijn ervaringen met Vibes voor je merk op te schrijven. Lees wat hij als opdrachtgever vond van onze werkwijze:
Lees meer

feb18

0

Voer de juiste discussies over taal

Aan Martin Vesseurs schrijftafel wordt gewerkt aan taal die klopt maar toch vooral lekker communiceert!

Over taal wordt veel gediscussieerd, maar dat beperkt zich meestal tot principiële uitspraken over taalfouten en taalverloedering. Terwijl je taal natuurlijk wilt inzetten om iets over te brengen, om te communiceren. Toen president John F. Kennedy zei ‘Ich bin ein Berliner’ maakte hij een historisch statement dat tot op de dag van vandaag indruk maakt, terwijl hij notabene werd terechtgewezen door mensen die alleen maar oog hadden voor mogelijke taalfoutjes en daarmee de onzinnigheid van die houding aantoonden.
Lees meer

jun03

0

Zonder enthousiasme kom je ’s ochtends niet op gang. —David Brown

Om werk en leven met elkaar te vervlechten is Martin Vesseurs kantoor tevens zijn privéschrijfkamer. Geen verschil tussen werktijd en vrije tijd…

Zelf nadenken over je werk en hoe je erin staat is natuurlijk het beste, maar dat wil nog niet zeggen dat je zelf het wiel moet uitvinden. Sommige opvattingen zijn al lang en breed door anderen uitgetest en opgeschreven.
Lees meer

mei28

0

‘Bevredigend werk kan nooit het leven of de liefde vervangen, maar zonder is het leven dor.’ —David Brown

Om werk en leven met elkaar te vervlechten is Martin Vesseurs kantoor tevens zijn privéschrijfkamer. Geen verschil tussen werktijd en vrije tijd…

Leven en werken vormen idealiter een harmonieus geheel, vind ik. Maar om me heen zie ik een andere realiteit, een waarin werk voor veel frictie zorgt. Denk aan Frankrijk, waar ze een wet hebben aangenomen die ‘het recht om onbereikbaar te zijn’ voor werknemers regelt — dat is misschien wel het beste voorbeeld van iets dat simpel lijkt maar grote impact heeft: het steeds verder oprukken van het economische denken ten koste van het equilibrium van het individu. Reden om continu uit te kijken naar ideeëngoed van mensen die ons daarbij helpen. Dit keer uit een onverwachte hoek.
Lees meer

sep14

0

Meer concentratie op je werk?

De werkplek waar copywriter Martin Vesseur zijn concentratie versterkt door de juiste muziekkeuze.

Een trefzekere manier om je concentratie te versterken is naar de juiste muziek luisteren. Iedereen heeft zo zijn playlists of radiostations, vaak samen met collega’s en vaak bepaald door toeval en smaak. Er valt volgens mij veel meer uit te halen en daar gaat mijn (Engelse) column op het platform Mythaxis over:
Lees meer

feb28

0

Het geheim van de power slogan

De werkplek waar copywriter Martin Vesseur nadenkt over pay-offs en slogans.

Er wordt wat afgelachen over slogans (door insiders ook pay-offs genoemd). Voor de slechtste is er zelfs een jaarlijkse prijs. Hier op Linkedin vind je af en toe ook posts van mensen die uit vanuit hun auto geestige slogans op bestelbusjes fotograferen. Eerlijk is eerlijk: daar zitten hele grappige bij, teksten die onbedoeld op de lachspieren werken of juist verbazing wekken omdat er iets heel anders bedoeld wordt dan er staat. Zelf lach ik nooit zo hard mee, omdat ik niet zo’n fan ben van woordgrapjes omdat als je er eenmaal aan begint het een soort dagelijks dieet wordt dat op de zenuwen gaat werken. Bovendien ben ik beroepsmatig eerder geïnteresseerd in de totstandkoming en werking van slogans.
Lees meer

apr01

0

Vibes voor je merk werkt mee aan United Economy

De wereldeconomie is op een punt gekomen dat we met speculeren meer geld verdienen dan met produceren. Je kunt rustig zeggen dat dit ‘de omgekeerde wereld is’, want hiervoor zijn geld en onze economie oorspronkelijk niet voor bedoeld, en ook niet goed tegen bestand. Er verdwijnt daardoor te veel geld naar de financiële sector en een van de manieren om dat ‘weglekken’ tegen te gaan, is ‘circulair gaan’.

De circulaire economie heeft een circulair betaalmiddel nodig en dat is de United, uitgegeven binnen het duurzame ondernemersnetwerk United Economy. Vibes voor je merk is lid van United Economy en draagt daarnaast haar steentje bij met communicatie.
Lees meer

aug20

1

Please don’t tell me your passion. SHOW ME!

Het grootste taboe van onze tijd is misschien wel passie. Als een springvloed bij volle maan komt het op en overspoelt het de vruchtbare akker van de werkende mens, die zich natuurlijk het duidelijkst laat waarnemen op Linkedin. In toenemende mate wordt in posts en interviews gemeld dat er sprake is van iemand die met héél veel passie aan product of dienst of voorziening x werkt. Ik ben geneigd die mensen op hun woord te geloven, want zo zit ik in elkaar: ik leef naar de tekst die Robert Palmer lang geleden zong: ‘It takes every kinda people.’

Maar mijn eigen lichtgelovigheid is geen excuus. Want elke keer dat er onderzoek worden gedaan naar de werkende bevolking en diens ‘state of mind’, komt daar keihard in naar boven drijven dat de riante meerderheid het werk doet zonder passie.
Lees meer

mei22

0

More data, with feeling

Het lemma van Saramago’s boek De man in duplo en tevens van de film Enemy geeft te denken. (Klik om de afbeelding te vergroten.)

Het is een misverstand dat creatieve mensen niet van big data zouden houden. Creativiteit en data zouden elkaar bijten. Wat vinden we daarvan?
Lees meer

apr09

0

Lekker voor je merk, zo’n incassobureau

‘Een gemeente’ in Nederland laat parkeerboetes incasseren door een bedrijf met een nogal typische naam. Bepaald geen reclame voor deze gemeente. Bekijk de video en trek zelf je conclusies.
Lees meer

123›»

Aanbevelingen

  • Teksten die verkópen. Dat wil iedereen, dus ik ook. Na wat wikken en wegen overwogen om eens met Martin te gaan zitten voor een goede punchline, slogan, quote… In ieder geval iets passends en omvattend om het verhaal van mijn bedrijf Fitgeheim aan op te hangen.

    Ik wist niet precies wat ik kon verwachten maar je […]

    Testimonials
    - Collin Oosthof, eigenaar Fitgeheim

  • ‘Prettig samenwerken met Vibes, ze zijn krachtig in het vertalen van een ingewikkelde boodschap naar een doeltreffende strategie en begrijpelijke communicatie.’

    Testimonials
    - Marije Boogaard, Manager Werving & Behoud Spotta (PostNL)

  • ‘Vibes: pit, power en positie voor je merk.’

    Testimonials
    - Jeanine Geijtenbeek, eigenaar coachingspraktijk

  • ‘Wat inspirerend om met Vibes te werken: ze begrijpen waar je voor staat en vertalen dit in gouden woorden. Dank!’

    Testimonials
    - Annemiek Neefjes, directeur De Schoolschrijver

  • ‘Harriet is a die-hard brand professional, professional, precise and dedicated. Apart from that she is a true pleasure to work with, in times of tight deadlines she keeps calm and brings in a good sense of humor!’

    Testimonials
    - Jolanda Grandiek, Interim Marketing Manager at Oilily

  • ‘Vibes voor je merk are a superb sparring partner. They help us sharpen our ideas and clarify our goals. Solid, reliable and there when you need them. And their copy strikes home.’

    Testimonials
    - Dave Thomas, NST Science

  • ‘Gooi dat full service bureau eruit en ga met Vibes in zee; leuker, beter en goedkoper.’

    Testimonials
    - Rob Dortmundt, Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie

  • ‘Martin Vesseur. Both an artist and a dedicated professional copywriter. His ideas are exciting. His words are spot on. He charms through his commitment and excitement for ideas that work. It’s a great reassurance to have Martin in the rolodex for whenever urgent extra creative leadership is required.’

    Testimonials
    - Tom de Bruijne, Sue Amsterdam

Copyright Vibes voor je merk 2022

Design by Vibes voor je merk

  • Nederlands
  • English